Inginerii de maine

In desele mele excursii la Bucuresti mi-am dat seama de ce e cea mai jegoasa capitala europeana. Stiu ca provincialii tind sa exagereze cand e vorba de a critica Bucurestiul, inainte de a „cunoaste” o buna bucata din oras am fost neutru, ba chiar ma luam la harta cu cei ce intreceau masura. Dar acestea s-au schimbat, am vazut cu ochii mei : Bucurestiul este o groapa de gunoi. Gunoaie peste tot, oamenii isi arunca hartii, ambalaje, cutii, sticle pe unde apuca.

Iesi cu prietena in parc, bei un suc, mananci o punga de chipsuri, iar cand pleci resturile le lasi pe banca sau dupa, asta daca ai putin bun simt. Foarte frumos, unde e educatia ? Eu de ce imi pot sacrifica din timp mergand pana la cosul de gunoi de langa mine sau pana la tomberonul din fata caminului ? Am facut-o de atatea ori si iata-ma, sunt inca viu si nevatamat.

Dar cu siguranta asa ceva nu se intampla doar in Bucuresti, ar fi bine ! Mi-a fost dat sa vad retardati  ce stau in camin, mananca toata noaptea seminte, beau bere la doi litri, joaca table si asculta muzica la telefon, manele evident, iar gunoaiele le duc… nu, le lasa pe palier ca exista oameni platiti sa curete rahatul lor, nu ? Din cand in cand pe geam vad cum cad ambalaje, conserve, iar in timpul sesiunii sute de foi, in cel mai frumos caz vad saci de gunoi plini picand de la etajele superioare. Da, asta e in spatele caminelor. Oameni astia vin sa faca o facultate, ei sunt urmatorii ingineri, ei !

Nu va sperie putin gandul asta ?

Publicat în Ego. Etichete: . 9 Comments »

9 răspunsuri to “Inginerii de maine”

  1. Ana Says:

    Extraordinar ce ma mira ca ai pomenit si de Tm. 🙂
    Bucurestiul nu a devenit singur groapa de gunoi. Nu numai persoanele care arunca gunoiul pe strada ar trebui puse la zid, ci si persoanele de „sus” care se ocupa de buna stare a parcurilor, zonelor verzi, etc.

  2. Ana Says:

    Ah si era sa uit … Cum prea bine stii si tu rasa pur banateanu nu mai exista de ceva timp. La fel si in Bucuresti. E plin de diferite natii. Cum unii sunt recunoscuti drept ingalati si delasatori imagineaza-ti ce iese dintr-un asemenea cuplu.
    Plus de asta, sunt oameni care vin de exemplu in Tm, na ce zic ei, ” hai acolo. lume mai buna. frumos, curat, mai multe sanse de a te realiza, etc. ” DAR ce fac aceste fenomene? Strica tot ce e mai bun in orasul respectiv, defaimandu-l. Uraaa, ce recunoscatori ii sunt pt sansele ce le-au fost acordate.
    M-am referit la Tm pt ca Bucurestiul e demult sub un strat gros de gunoaie si cu slabe sanse de salvare, insa acolo e inceputul.

  3. artistu Says:

    O fac pentru ca vad ca se poate! Ia sa se trezeasca cu Garda de vreo 10-20 de ori al uasa si sa isi ia amenda sa vdm daca va ami afcae, da pe unii i doare la bashcheti! 😦

  4. mercu Says:

    De la cel mai „mic” pana la cel mai „mare” purtam o parte din vina. Nu cred ca mai exista vreo sansa de revenire la normalitate.

  5. yol Says:

    Hei, „normalul” e definit de majoritate. Asa ca in fiece moment cred ca suntem, ca ne place sau nu, in „normalitate”; noi insine mai mult sau mai putin „normali” (adica asemanatori cu majoritatea).
    Acum, eu imi puneam altfel problema: saptamana trecuta ma plimbam cu masina pe o sosea destul de aglomerata din bucuresti, patru benzi si linie de tramvai la mijloc (transformabila, la nevoie, in inca doua benzi). M-a uimit pana la lacrimi faptul ca, pe toata durata drumului, nu m-a depasit nimeni pe linia de tramvai (si nu, nu era una dintre acele zile in care ma infig cu piciorul in acceleratie incat daca m-as intalni cu un radar as ramane fara permis vreo trei luni). Si mi-a venit in minte urmatoarea idee: daca ne-am hotari intr-o zi noi insine sa fim cat se poate de politicosi, corecti, deferenti, cum vreti voi, oare in timp (lent, cu siguranta) am reusi sa-i influentam doar prin asta pe cei din jurul nostru sa devina la fel? Si oare asta ar reusi sa schimbe intr-un fel „normalitatea” actuala?
    Gata, ca deja am produs un comment prea lung si va plictisiti 🙂

  6. mercu Says:

    Nu ne plictisim, ba din contra. Daca vom aplica teoria ta stii ce cred se va intampla ? Posesorii de X5 vor fi cei mai fericiti. Aceste tentative de oameni chiar nu vor fi niciodata aduse pe cararile „normalitatii”. Viitorul arata urat !

  7. yol Says:

    Aaa.. nu ma refeream doar la situatia de pe strada ci la viata de toate zilele. Povestea cu mine si masina mea a fost doar sursa ideii. De fapt una dintre surse.
    O alta ar fi momentul in care m-am hotarat, asa, ca un experiment, ca de fiecare data cand ma duc la supermarket si ajung la casa si dau peste o vanzatoare (casiera) obosita, plictisita si bombanicioasa, sa zambesc frumos si sa- i urez sa aiba o zi minunata. Speranta mea secreta e ca intr-o zi sa ajung la casa si sa ma trezesc ca vanzatoarea (sau casiera) imi zambeste spontan si imi ureaza ea mie sa am o seara minunata. Ce ziceti, o sa-mi iasa :D? Si cam in cat timp? Sau o sa se confirme ipoteza alterna, care zice ca sunt o visatoare si ca sa-mi bag naibii mintile in cap cu ideile astea ca o sa ma prinda pastele cailor inainte sa am vreun rezultat pozitiv :))?

  8. kind3ritz4 Says:

    citind postul tau mi-am amintit de o intamplare care m-a lasat masca zilele trecute. stateam pe o banca in fata la 3F in complex asteptand pe cineva. la 2 banci distanta, 2 boschetari, un tip si-o tipa, luau masa. tipa procura resturi de mancare de la 3F si ii aducea si lui. dupa terminarea ospatului tot ea strange frumos farfuriile de plastic si le duce si le arunca frumos la cosul de gunoi. cand pleaca imi si multumeste ca ii dadusem cu ceva timp inainte niste 7days ce mi le ceruse, ca aveau ce sa manance la desert. nici urma de mizerie in urma lor. astia nu cred sa aiba nici scoala, nici cei 7 ani de acasa. daca ei pot sa fie cat de cat civilizati, altii de la care te astepti la mai mult si care cica fac facultate, oare de ce nu pot?…

  9. yol Says:

    Impresionanta povestea lui kind3ritz4. In timp ce citeam imi imaginam cum ar arata ca scenariu pentru un film de scurt metraj. Cred ca ar avea succes 🙂


Lasă un răspuns

