Episodul 4 : Viata, scenariul scris de nebuni

– Si totusi ce cautam aici Cristi ?
– Stii foarte bine ca oamenii pot face greseli, iar cand asta se intampla noi le gasim. Se citea in ochii lui cat de mandru era de ceea ce facea si chiar avea de ce, in sectie era foarte respectat, de colegi si nu in ultimul rand de capitan. De fapt amandoi eram respectati chiar daca eu in ultima vreme eram privit ca un ciudat, ca miile de politisti care au luat-o razna. Le era mila de mine, imi era foarte usor sa le citesc pe fata compasiunea… idiotii. Nu au habar. Nu ma cunosc si nu ma vor cunoaste niciodata atata timp cat vor privi doar inainte.
– Nu pare a fi intrat prin efractie. Toata geamurile sunt in regula ?
– Da, au fost verificate, totul e in regula.
– Usa din spate ?
– Si aia. E ok.
Facand cativa pasi am ajuns in dormitor. O camera obisnuita pentru o persoana obisnuita, ce a murit… ei bine… nu chiar intr-un mod obisnuit.
– Hai sa facem un scenariu. Ce zici ?
– Ok, incep eu. M-am asezat pe un scaun micut si l-am privit atent sa nu cumva sa ii scap vreo expresie a fetei. Suspectul o cunostea pe fata, tipa era draguta, deci nu m-ar mira daca as afla ca a fost atras de frumusetea ei si nu doar de apetitul bolnav, s-au intalnit de cateva ori, in acea seara il invita la ea acasa, asculta muzica, se simt bine, se iau in brate, el se intinde spre ea sa o sarute, se apropie si ea, se saruta, se mangaie, atmosfera se incinge, el incearca sa o dezbrace, ea ii spune „nu”, el nu se opreste, ea se chinuie sa-l impinga, dar nu reuseste, el o loveste si o loveste pana tanara cade in inconstienta, o violeaza si o sugruma.
– Bravooo, aplaudam si afisam un zambet semi-sincer. Bravooo !
– Ok, domnule sarcastic, sa auzim versiunea dvs.
– In primul rand trebuie sa spun ca voi politistii…
– Voi politistii ? Daca imi permiti intrebarea, tu ce esti ?
– Voi politistii priviti doar intr-o directie care de obicei e corecta, dar ce se intampla cand exceptia de la regula chiar apare ? Nu cred ca se cunosteau. Ai gasit cumva pahare cu ceva ? Inviti pe cineva oarecum strain la tine in casa si nu ii oferi nimic de baut ? Nu cred. Deci pica teoria cu iubitului ce si-a iesit din minti.
– Cum ramane cu ce a vazut vecina ?
– Popescu ? Am inceput sa rad in hohote, dar m-am oprit brusc dandu-mi seama ca nu e nici locul, nici momentul potrivit pentru asta. Cine stie pe cine o fi vazut ? Poate ca era postasul sau vreunul care vindea ceva. Hai sa renuntam la marturia babei senile, ok ?
– Gata, gata am renuntat. Continua, suna interesant.
– Violata ? Doar pentru ca a fost gasita dezbracata ? Hai sa ne gandim ca in acest oras scarbos a rasarit un criminal in serie, ce acum isi construieste cariera. O cariera bazata pe pasiune si multa nebunie, un om ce si-a tinut in frau prea mult timp dorinta de a se afirma. Daca asta ar fi adevarat, si nu vad vreun motiv solid sa nu fie asa, atunci trebuie anuntata lumea.
– CE ? Tu esti nebun ? Stii ce se va intampla daca presa va auzi de asta ? Va fi haos !
– Mai bine haos, decat alte crime si oricum… haosul deja e aici doar ca unii nu vor sa-l observe. Nu. Asta e un om bolnav. O urmarea de ceva vreme, poate ca l-a si ingrijit odata…
– Da ! Am putea sa verificam la spital, sa vedem de cine a avut grija.
– Nu prea cred ca vom gasi ceva. Gandeste-te ca o asistenta se ocupa de zeci de pacienti si pe deasupra cine stie cand au intrat astia doi in contact. Poate acum cativa ani.
– Ok, pentru o clipa am crezut ca putem incepe de undeva, dar ar fi ca si cum am cauta acul in carul cu fan. Si pana la urma e doar o presupunere de-a ta, care poate fi gresita.
– Corect. Eram deja prins in transa, ideile imi veneau una dupa cealalalta, daca aveam o calitate, era aceea ca imi puteam imagina cam tot ce imi doream. Ca citeam o carte, ca aveam cateva indicii intr-o crima, imagini imi treceau prin fata ochilor, sunete, ba chiar mirosuri. Dupa lungi framantari suspectul nostru se decide sa intre peste ea.
– Probabil ca si-a pus la cale un plan, atent la detalii…
– Hm… nu prea cred ca a avut un plan. Tot ce a facut a fost spontan.
– Si cum ramane cu…
– Probabil ca o intr-o zi in care apetitul sau bolnav o luase razna, s-a dus la ea, a deschis usa, care putea fi descuiata, sa fim seriosi, cine isi mai inchide usa in timpul zilei ?
– Eu !!! Cu atati nelegiuti in libertate…
– Tu, ca esti politist si stii la ce riscuri te expui. Dar un om obisnuit ? A intrat peste ea si a strangulat-o, a dezbracat-o si poate ca nu a violat-o. Il m-ai tii minte pe „Fotograful” ?
– Da, cum sa nu ? Un fotograf nebun care avea o preferinta pentru femei dezbracate. Le omora apoi le facea poze in diferite pozitii.
– Da, am descoperit la el in apartament sute de poze.
– Inca nu am reusit sa indentificam toate fetele.
– Exact, poate asa e si tipul asta. Corpul unei femei e ceva sacru, ceva ce sta in majoritatea timpului ascuns, ceva ce e ravnit doar pentru simplu fapt ca nu poate fi atins sau privit in goliciunea sa, iar odata „aflat” acest secret nu mai valoreaza nimic.
– Sexul e ceva de nebagat in seama, de nu ar fi trupul unui femei sa ne atraga, sa te vrajeasca prin formele sale perfecte, prin parfumul pielii fine si sensibile la atingere. Un mister pe care doar un nebun ar vrea sa il inteleaga. Pe noi barbatii ce nu intelegem nu ne sperie, ne excita, ne excita atat de tare incat chiar nu dorim sa stim mai mult. Sa traim in ignoranta e cel mai bun lucru care se poate intampla. Femeia, ah femeia…
– Sa nu devenim prea sentimentalisti, ok ?
– Bine, bine, tu si lipsa ta de sentimente.

– Esti lipsit de sentimente ! Nu mai suport viata asta !
– Ce viata ? Ce vina am eu ca oamenii se omoara intre ei ?
– Ce vina ai tu ? Ce vina ai tu ? Iti voi spune !
– Sunt nerabdator sa aflu. Te ascult !
– Asa, frumos, fa pe desteptu’.
– Nu fac pe desteptu’, doar ca sunt foarte curios cum ai sa ma convingi ca a prinde criminali e ceva gresit.
– Nu am zis asta, doar ca…
– Doar ca… ce ?
– Niciodata nu esti acasa. Sunt si eu femeie, mi-as dori sa iesim la o teresa, sa iesim la o plimbare seara, sa uitam de viata cotidiana, sa ne rupem de realitate, sa… La dracu, nu are rost, oricum nu ai intelege.
– Pai nu inteleg, explica-mi ce vina am ca munca imi ocupa atat timp ?
– Pleaca de acolo, fi-mi alaturi !
– Nu pot sa renunt la asta, e singurul lucru la care ma pricep, e viata mea.
– Viata ta ? Si eu ce sunt ? Un obiect decorativ in casa asta ?
– Hai mai, stii ca nu am vrut sa…
– Sa ma lasi in pace, am sa dorm la cineva care macar ma respecta. Pa.
Usa se tranti, iar fata-mi cazu.

– Mercule… hai sa ne intoarcem la sectie si sa vorbim cu capitanul sa vedem ce parere are despre recontituirea ta.

– Nu !
– Capitane, nu a fost o crima pasionala. Asculta-ne !
– Un criminal in serie ?! Nu vreau sa ascult o astfel de nebunie ! Nu, nu si iarasi nu !
– Lasa-l Cristi, nu vezi ca ii place sa ne faca sa ne pierdem vremea urmarind cai verzi pe pereti. Hai sa inventam o poveste de dragoste si sa inchidem pe cineva nevinovat.

Am iesit amandoi din biroul ala blestemat, intrecandu-ne in priviri de furie.

– Cred ca daca mai stateam un minut acolo ii rupeam capu’.
– Hai ma, calmeaza-te, ce-i cu tine ? De cand am plecat de acolo te porti ciudat. Crezi ca pe mine nu m-a enervat ?
– Nu am nimic. Ma stii pe mine, ma apuca nebuniile cand nu te astepti.
– Mercu nebunu’, da, asa te stie lumea. Hai sa plecam de aici, fac cinste cu o cafea mizerabila.
– Mergi inainte vin si eu imediat.
– Sigur esti ok ?
– Da ! Du-te ca vin si eu imediat.

Cu pasi repezi am parcurs coridoarele alea monotone, mintea fiind inveninata de doar doua ganduri. Primul era sa pun mana cat mai repede pe o sticla de alcool, sa beau, sa pic in nestire, sa imi vomit si ultimul strop de ratiune. Iar al doilea sa aflu de ce dracu avea victima o poza cu Maria.

2 Răspunsuri to “Episodul 4 : Viata, scenariul scris de nebuni”

  1. Vania Says:

    Întotdeauna am ascultat de gândul cel dintâi!…

  2. mercu Says:

    Si a fost mai bine ?


Lasă un răspuns

