Doneaza sange

Am fost ieri sa donez sange si m-am cutremurat… din nou. Credeam ca sunt pe undeva pe la extrema cinismului si mai mult nu se poate, dar se pare ca m-am inselat… din nou. Nu stiu cum reusesc in fiecare zi sa urasc oamenii tot mai mult si cum reusesc sa nu ma transform intr-un criminal in serie.

Asteptand sa-mi curga cei 450 de mL de sange, m-am bagat in seama cu asistentele intrebandu-le daca doneaza multi oameni sange, la care raspunsul lor a fost unul usor previzibil si totusi surprinzator. Toti pe care ii vezi aici au venit pentru bani. Poftim?

Stau si gandesc asa: pe langa faptul ca donand sange previi toate bolile legate de sistemul cardio-vascular, iti reglezi circulatia sanguina si iti improspatezi sangele din organism (cei 450 de mL sunt refacuti de corp in 3 ORE), pe langa aceste mici, mici detalii apar doua motive mari si tari, primul ar fi ca odata ce donezi sange iti fac toate analizele posibile (fara  bani) si poti depista o nefericita afectiune din timp si al doilea… poate ca e nesemnificativ, dar… POTI SALVA VIATA CUIVA! Ce poate fi mai satisfacator de atat?

Poate ca sunt eu mai naiv, visator, de pe alta planeta sau inca prins in lumea mea perfecta, dar gandul ca cineva, candva va fi salvat datorita acelor 10 minute in care am stat cu acul in vena si povestit cu asistentele, ma face sa zambesc in interior, ma face sa apreciez din nou viata si fragilitatea ei.
E minunat sa poti ajuta, nu-i asa? Tu de cate ori ai donat sange pana acum?

Publicat în Ego. 38 Comments »

38 răspunsuri to “Doneaza sange”

  1. DianaEmma Says:

    Normal ca pentru bani… cand castigi 700 de lei pe luna sau mai putin… 50 de lei si bonul de masa sunt aur.
    E trist… dar donam de saracie.

    Eu nu am donat pentru ca nu am voie sa donez.
    Am alergii, si asta inseamna ca celulele mele albe au suferit in primii ani din viata o schimbare, prin care considera si ceea ce e inofensiv (ca polenul, praful, mucegaiul si anumite substante farmaceutice) „dusman”.
    Nu e indicat sa donez, pentru ca avand astfel sistemul imunitar mai „anormal”, sa nu fac mai multe probleme aluia care ar primi sangele meu.
    In plus, am medicamentatie zilnica… si trebuie sa faci pauza la medicamente inainte de a dona…

    In general nu m-a deranjat asta foarte mult… dar o data a avut fratele meu nevoie de sange si… ma simteam inutila ca nu puteam dona. Noroc ca s-a gasit la un coleg al lui de liceu…
    In Romania nu prea e sange… mai ales in orasele mici…

    • Alexandra Says:

      azi am ajusn la a 14-a donare si app chiar ma simt de parca salvez o viata si am ” convertit” inca 4 pers la acest gest. Cat desp bani sincer nu-mi salveaza viata tichetele alea, iar prima oara cand am donat nici macar nu stiam k se primeste ceva.

  2. tDO Says:

    Niciodata… dar poate ca intr-una din zilele astea. 😀

    Dar ce grupa de sange ai, mercule? If I may be so bold as to ask 😀

  3. Manuela Says:

    Eu donam sange pentru absente…doar pentru 16 absente!
    Si abia asteptam sa fac altele! Se chiulea putin….urate vremuri…

  4. mercu Says:

    :))
    Pacat ca acum oamenii doneaza doar pentru bani. 1 din 3 pacienti nu primesc sange cand au nevoie pentru ca… ei bine… pentru ca nu au de unde. De cele mai multe ori doneaza familia sau cei apropiati. Pacat.

  5. Lucian Says:

    Am donat si eu astazi,ma simt ok chiar daca spre sfarsitul donarii m-a luat cu ameteala.

  6. mercu Says:

    E normal sa te simti ametit. Gandeste-te ca ai salvat viata unui om cu un minim de efort… nu e minunat?

  7. elenanastasa Says:

    caut un donator de sange grupa A2 Rh negativ in Iasi, daca cineva poate sa ajute il rog sa ma contacteze la 0745027434 sau nastasa.elena@gmail.com

  8. mercu Says:

    Vedeti oameni buni? De asta va tot indemn sa va duceti sa donati sange!!! Multa bafta iti doresc Elena!

  9. elenanastasa Says:

    Multumesc frumos, inca nu se aude nimic de sange, foarte putini sunt cei care au RH negativ si multi nici nu stiu ce RH au.

  10. Alin Cristea Says:

    Am fost vineri, 23 aprilie, sa donez singe la Oradea. A fost un accident cu 5 studenti. Nu ii cunosc personal.

    Am aflat ca am o grupa rara: O negativ.

    Doctorita m-a intrebat daca mai vin, ca e nevoie. Da, am raspuns.

    14 iunie – Ziua Mondiala a donatorului de singe

  11. mercu Says:

    Wow!
    Felicitari, si eu ma duc luni!

  12. drumetzu Says:

    Eu am fost Joi la donat si mi-au spus ca nu au nevoie de sange (grupa 0+)sa revin peste cateva zile.
    Am batut 60km degeaba.
    Asa ca pe mine sloganurile „donand sange salvezi o viata” ma baga in dilema.
    Sa va spun ca nu e prima data cand donez si la centrul de donare la care am fost erau in jur de 30 de oameni care donau pentru prima data , daca dina aia 20 aveau grupa 0+?
    Se arunca sangele?

  13. mercu Says:

    Sangele evident ca se arunca in cazul in care e de prea mult timp. Nu stiu exact, dar cred ca doar cateva zile il pot stoca, apoi isi pierde din proprietati. Si da, 0+ e cea mai raspandita grupa.

  14. Cristina Says:

    hei, unde ai donat sange? am auzit ca se asteapta foarte mult daca nu ai carnet de donator. iti dau rezultatele la analize acasa? pe mine asta m-ar interesa mai mult decat banii

  15. mercu Says:

    La centru de transfuzii Timisoara, stai la coada daca nu mergi la prima ora, iar dupa analize trebuie sa mergi personal, cred.

  16. iarmy Says:

    Buna! si eu ast sa imi spuna de la scoala cand trebuie sa merg sa donez sange. Vreau sa fac un ine, nu am stiut ca se dau bonuri sau asa ceva…acum am aflat, alea sunt mai putin importante. Mercu, as vrea sa stiu ce pot sa mananc inainte de a dona sange. Ms

  17. mercu Says:

    Nu, nu ai voie sa mananci inainte de a dona, poate doar o felie de paine cu ceva, ceva usor, dar atat.

  18. maddis Says:

    Te-ai cutremurat ca ai auzit ca au spus acele asistente ca toti o fac pentru bani. Eu astazi, am fost sa donez voluntar,…nu ceream nimic. Am carat si bebelusul cu mine si m-au lasat la usha sa astept o ora. Cand am spus ca vreau sa donez sange m-au trimis la plimbare. Am doar 53 de kg,…pan astazi la inaltimea de 1 m 57 am considerat ca am greutatea ideala. Probabil trebuia sa fiu obeza. Am o grupa de sange rara si foarte cautata, BIII rh negativ, sunt sanatoasa tun si candva am mai donat ca sa obtin analizele pe loc. Astazi cand am realizat ca viata mi-a oferit un copil minunat si sanatos si ca la randul meu pot oferi si eu ceva unui copil care chiar are nevoie,…m-au lovit de imbecilitatea unor asistente, care mai degraba prefera sa joace solitaire pe calculator decat sa imi recolteze mie sange.

    • drumetzu Says:

      Eu de cand am fost refuzat pe ideea ” nu avem acum nevoie” am mai fost sa donez si tot degeaba.
      O fi criza si nu mai este instrumentar?
      Poate chiar nu mai e nevoie de sange in spitale ca nici campanii Tv. nu prea am mai vazut.

  19. mercu Says:

    Trist… foarte trist ce se intampla in tara asta. Din cate stiu eu la 53 de kg poti dona. Nu stiu ce sa spun… sa-ti traiasca copilasul si…. mai incearca, poate le prinzi intr-o dispozitie mai buna. Multa bafta si sanatate!

  20. andreea Says:

    buna as vrea si eu sa donez sange dar am doar 17 ani…cum pot proceda??? multumesc

  21. marius Says:

    caut urgent donator de sange 01 rh negativ :(( salvati o viata oamenii bunii

  22. Carmen Says:

    Un prieten, de 33 ani, bolnav de leucemie are nevoie de ajutorul vostru. Cautam donatori de sange. Razvan are grupa 01, Rh Pozitiv dar poate dona oricine doreste la Institutul de Hematologie din Dr Felix, la et.1, cam. 54, cu mentiunea: PENTRU RAZVAN SOCOL-SPITALUL COLTEA. Va multumesc anticipat.

  23. Matei Says:

    Am citit si eu mesajele de mai sus si inclin sa le dau dreptate celor care sunt scarbiti de atitudinea cadrelor medicale. Ca sa ajut prietenul unui prieten (pe care nu-l cunosteam) ce avea nevoie urgent de sange (eu am grupa AB4 RH+, ce am inteles ca e destul de rara), am mers la Centrul de Hematologie Bucuresti. Intr-adevar, inghesuiala mare, foarte multi oameni care, dupa aspectul exterior, donau pentru amaratul ala de bon. Dupa indelungi asteptari si dupa ce am fost aliniati da niste vite, a sosit si momentul „inteparii”. Am zis bine „inteparii”, pentru ca numai in astfel de termeni se discuta acolo de catre cadrele medicale, fara niciun fel de sensibilitate pentru oamenii care venisera acolo pentru un gest nobil (indiferent de motivatie). Nu mai donasem niciodata sange si, spre rusinea mea, spre sfarsitul recoltarii, am simtit ca lesin. Dupa ce mi-am revenit putin, am vrut sa continui, suparat pe mine insumi ca nu pot umple un recipient din acela. Raspunsul asistentului: „lasa-te de sportul asta”. „Donand sange salvezi o viata” – Ce sa mai crezi? Sunt hotarat sa mai incerc sa donez pentru ca stiu ca nu o fac pentru asistenti.

  24. Anonymus Says:

    Care a fost la donat sange in Bucuresti!?Vreau sa stiu care este modalitatea prin care poti dona sange,si exista cazuri in care s-au imbolnavit oameni?
    PS „Cand eram mai mic am fost sa-mi fac analizele,si era o asistenta de vreo 50-60 de ani cu „dioptrile” care in loc sa ma intepe in vena principala care se vedea de la o posta,m-a intepat alaturea de vreo 3-4 ori,am zis ca inebunesc:)))Nu vedea oasca batrana,ce sa-i faci:))) mai exista oameni din aceasta categorie?Astept raspunsuri!Numai bine!

  25. florin Says:

    din pacate am donat numai de 2 ori pana acuma am implinit 18 ani in august dar mama mea nu a vrut sa ma laSe sa ma duc si am zis no nu ma duc ca daca aduc bonurile se enerveaza pe mine dar in 9 februarie am zis gata ma duc sa donez si am fost si am donat si supriza dupa 2 zile mi-au zis ca sangeke a avut prea multe lipide si culmea e ca nu am mancat gras deloc cu 2 zile inainte dar no cred ca au vandut sangele meu pe sub mana dat fiind ca am ab4- cea mai rara grupa si in fisa au trecut ca nui bun…. in fine astazi am fost iarasi sa donez si sper sa nu zica iara ca nui bun ca atuncea nu o sa ma lase sa donez dar nu cred ca va fi aruncat ca au facut destul odata mismacuri

  26. florin Says:

    eu cand am donat dupa 2 secunde m-am ridicat in picoare si m-am dus sa imi dea bonurile doamnele si domnul au vrut sa stau jos dar eu am plecat de acolo cu scutire si cu bonurile direct la scoaala ,bineinteles am fugit de pe la ultima ora oricum aveam scutire

  27. mica Says:

    Luni am donat prima data sange, pentru un coleg… Desi nu a fost o experienta prea placuta (pentru ca mi-a fost foarte frica), sentimentul cu care am plecat de acolo nu poate fi descris in cuvinte… cum zicea cineva, simteam ca am facut un dar cuiva care chiar avea nevoie…
    De asemenea, m-a uimit personalul cu care am intrat in contact (centrul din Brasov). A trecut mult timp de cand nu am mai intalnit personal medical atat de amabil si atent. Bravo lor!

  28. legolas7 Says:

    Dupa cum spun cei de la donat si cum spune pe foile de la centrele de donare nu as avea voie sa donez deoarece spun ca cei care au avut epilepsie nu au voie sa doneze dar e culmea pt ca o vara de-a mea mi-a spus ca epilepsia nu se transmite prin sange si asa scrie si pe net si in alte tari si cei care au epilepsie au voie sa doneze sange nu numai cei care au avut epilepsie.
    Eu am avut epilepsie dar nu din cauza ereditare si nici din cauza de lovituri la cap,fumat mult stat la calculator mult,draguri ,cola sau alte cauza care pot genera epilepsie ,eu am avut epilepsie din cauza ca am crescut foarte mult in clasa a 8 si a 9 si nu am stiut ca am deficienta de magneziu b 6 si asta a determinat crizele de epilepsie dar acuma nu am mai avut crize de 1 an si 7 luni adica de la 17 ani si cum este adevarul ca sunt bolnavii care le trece epilepsia pana la 18 ani si restul care nu le trece au toata viata eu sunt din prima categorie si nici medicamente nu prea mai i-au i-au acuma 1 carbamazepina pe zii si dupa 1 luna jumate nu o sa mai iau deloc .Am vrut sa donez sange de la 18 ani dar erau parinti si care se opuneau asa ca am zis sa mai treaca 4 luni sa treaca mai mull timp de la ultima criza asa ca dupa 1 an si 4 luni de la ultima criza m-am dus si am donat sange le-am mintit pe doamne si am zis ca nu am avut nicio boala nimica atuncea mi-a aruncat sangele sunt singur ca de ce inca luam 2 carbamazepina pe zi si 2 keppra ca spun ca nu ai voie sa iei medicamente dar nu mi-a descoperit nico bola la analize acuma in 2 mai cand mai i-au 1 carmbamazepina pe zii am fost iarasi la donare si am aflat ca am cea mai rara grupa ab4- si sunt zic eu sanatos 1,82m 87 kg nu beau nu fumez ,nici cola nu beau ,nici cafea asa ca dupa 2 zile am fost sa vad daca analizel;e au iesit bine si surpriza acuma analizele mi-au iesit bine si nu mi-au spus doamnele de acolo sa fii descoperita epilepsia sau alta boala ele au spus ca daca gasesc ceva in neregula cu analizele ma anunta nu m-au anuntat inca .EEg se face la cap sa se descopere epilepsia am facut eeg si mi-a iesit bine inca de acuma 9 luni.Si dreptul de a conduce vehicule a spus doctorul ca mi-l da acuma luna asta .
    Dat fiind cele spuse eu vreau sa mai donez sange si vreau sa va intreb pe voi daca sunteti de acord ca eu sa mai donez sange astept raspunsurile voastre .

  29. legolas7 Says:

    Sa raspundeti cu da vreau sa mai donezi sange sau nu nu vreaqu sa mai donezi sange sau nu stiu si sa va spuneti si de ce nu vreti sa donez sange/vreti sau nu stiti

  30. Georgescu Lavinia Mariana Says:

    astazi am donat sange si sa fiu sincera ,cel mai mult am donat de data asta pentru bonuri,vineri fetita mea impineste 7 anisori si nu am bani macar pentru un tort asa ca….ultima data cand am donat a fost in ianuarie ,atunci nu aveam pretentii chiar daca printesa mea se numeste ioana,atunci chiar mi-a fost rau,asistentele mi-au spus sa fac o pauza,dar moartea face pauza??????

  31. C Says:

    Caut urgent donatori de sange Grupa 01 RH Negativ – in Bucuresti si nu numai.
    Este vorba despre mama mea, este grav bolnava.
    Ii rog din suflet pe toti cei care citesc acest mesaj chiar daca ma cunosc sau nu personal, este vorba despre o viata de om, fara nicio exagerare, asa ca dati un share.
    Va multumesc.

    Persoana de contact: Marian Constantin (tatal meu)
    Telefon:0721.247.230

  32. Constantin Adrian Says:

    Caut urgent donatori de sange Grupa 01 RH Negativ – in Bucuresti si nu numai.
    Este vorba despre mama mea, este grav bolnava.
    Ii rog din suflet pe toti cei care citesc acest mesaj chiar daca ma cunosc sau nu personal, este vorba despre o viata de om, fara nicio exagerare, asa ca dati un share.
    Va multumesc.

    … Persoana de contact: Marian Constantin (tatal meu)
    Telefon:0721.247.230

    si

    Adrian Constantin : 0765.494.830

    Laurentiu Constantin : 0724.030.694

  33. Vladutz Says:

    si eu merg sa donez sange luni… sincer am o frica de mor… nu suport sa vad cum baga cineva ace in mine … dar avand in vedere k si mama a fost operata si a primit sange… pe undeva ma simt obligat sa donez si eu… si poate inving si teama de ace 🙂
    o fac si pt bonuri k nu strica, dar ma gandesc ca pot salva o viatza…
    sa va faceti bn toti :* si mergeti la donat 😀


Lasă un răspuns

