Ce este inspiratia?

Hai sa ne dam oameni seriosi si sa admitem ca unele stari chiar isi pierd farmecul cand sunt explicate. Niciodata nu am fost de parere ca e mai bine sa inveti din proprile greseli decat sa fii protejat de rele de cei din jur care se considera potriviti sa-ti dea sfaturi. Nu, eu militez pentru „invata din greselile altora”. Dar unele lucruri chiar nu le poti exprima sau transforma in stadiul de amintire doar daca auzi de ele, nu, trebuie sa le simti si sa le dai voie sa te tatueze in felul lor caracterictic.

Exemplul care-mi traverseaza acum mintea este inspiratia. Cine este dansa si ce vrea de la noi? Poate explica cineva? Bineinteles, „filozofi” si pareri demne de ingrasamant intotdeauna vor exista, dar ii poate da cineva, cu exactitate, o definitie? Eu nu, si nici nu incerc sa ma strofoc, imi e teama sa nu transpir prea mult. Poate fi declansata cumva? Oare la toti se manifesta la fel? Habar nu am, ce stiu e cum se comporta la mine. Poate fi declansata de ceva? Ca sunt pe WC, ca mananc, ca incerc sa dorm, ca sunt la un concert sau cursuri, dansa vine neinvitata si pleaca subit si atunci tu artist amator incerci sa tii minte codul pe care ti l-a dictat. Dar degeaba, ca odata plecata codul ramane indescifrabil si fruntea ta fragila se lipeste de cateva ori de peretele prietenos.

Nu stiu exact ce se intampla, am incercat atunci cand ma apuca sa inregistrez, e mai comod asa, dar se pare ca nu e acelasi lucru, vorbele ies mult mai greu decat cuvintele care se scriu, si intortocheat stil mai au. Dupa doua-trei fraze incep sa-mi fac o idee despre ce urmeaza sa scriu, dar nu dureaza mult ca urmatoarele fraze pasesc pe o alta cale si din idee deluzorie in alta reusesc sa fac un post. Pentru nici o secunda de inspiratie nu sunt stapan, face ce vrea cu mine, ba chiar ma arunca intr-o transa atat de adanca incat atunci cand revin la realitatea rece ma minunez de ceea ce am scris. Si cand spun „ma minunez” nu ma refer neaparat la calitatea cuvintelor ci doar la provenienta lor… e tare ciudat. E ciudat, dar si frumos, pe mine, chiar si acum, mintea omeneasca reuseste sa ma impresioneze, atatea lucruri pe care nu ni le putem explica, atatea lucruri pe care le putem creea doar… doar prin simpla dorinta.

Gandidu-ma acum, oare cum ar arata lumea asta daca am putea controla inspiratia? Cum ar arata lumea daca fiecare individ si-ar putea autodeclansa inspiratia oricand pofteste? Am avea „Mona Lise” si „Luceferi” la tot pasul, oare asta inseamna o lume mai buna? Oare in acel moment ne vom da seama de minunatiile care ne inconjoara sau vom fi la fel de nemultumiti ca acum?

Publicat în Ego. 4 Comments »

4 răspunsuri to “Ce este inspiratia?”

  1. Augusta Hedlinger Says:

    Provocatoare intrebare! S-ar zice ca le ridici mintea la fileu, filo-geniilor interesate de domeniul extraordinar al mecanismului mintii umane.

  2. mercu Says:

    Intrebare la care nimeni nu se incumeta sa raspunda :))

  3. Vania Says:

    Inspiraţia e când îţi vine să postezi ceva fain, după cum muzica iaşte care cântă…

  4. Vio Says:

    Hi, hi, eu cred că inspiraţie este atunci când tragi aer în piept… (am glumit)…


Lasă un răspuns

