Tu stii pentru indiferenta ta cine e de vina?

– Superficiala si indiferenta multime, va rog, aplauze. Se prezinta un salbatic. Scuze. Un alcoolic.
– Cine a indraznit sa ma acuze, respirand greu.
– Acuzatorul sunt eu. Acuzatorul e cel din fata ta.
– Dar cine esti si de unde ti-a rasarit indrazneala?
– Simplu om am crescut, dar nu va intereseaza ce odata am facut ci doar de ce va acuz, corect?
– Sper ca nu aveti impresia ca as putea sa va scuz pentru cauza sau pentru efect.
– Nu, nici pe departe, nici nu cunosc codul genetic al acestui gand…
– Si atunci cine ti-a oferit permisiunea la cuvant?
– Daca insistati si sunteti atent pentru cateva momente, va voi povesti despre ale mele dese turmente.
– Turmente, tu esti zdravan la minte? De ce crezi ca pe mine m-ar interesa aceste trairi lipsite de cusaturi fine?
– Si eu m-am intrebat de atatea ori si iata-ma si acum la fel de mirat. Nu stiu exact, poate ca nu mai vreau sa tac, poate ca vreau sa va impartasesc noptile mele cenusii si sa primesc in schimb o dovada ca dupa aceasta voi mai putea trai.
– Omule, imi pierd vremea cu tine, spune ce ai pe suflet si pleaca cu Necuratul in spate si cu Dumnezeu in fata, bine?
– Asta incerc sa fac, „omule”, dar cuvintele triste par a fi greu de digerat decat glumele. Eu sunt si probabil ca intotdeauna voi fi acel copil pe care niciodata nu l-ai putut privi. Eu sunt copilul pe care l-ai lasat sa moara de foame atunci cand cu ace-n vene, gura mamei gusta spume.
– Eu nu-mi aduc aminte de…
– Cum am spus… superficiala si indiferenta multime, va rog, faceti o miscare din palme… un alcoolic! Un jeg de om, un egoist ce a uitat ce a promis, „intotdeauna iti voi sta alaturi”. Alaturi? Ce stii tu ce inseamna sa suferi ca nu ai ce manca? Ce stii cum e cand ochii nu-ti mai pot lacrima? Stie cineva cum e sa incerci sa adormi in speranta ca nu te vei mai trezi? Stie cineva de cate ori m-am intrebat de ce nu pot iubi? Eu stiu, eu stiu cine e responasbil pentru aceasta agonie continua, dar tu, tu stii pentru indiferenta ta cine e de vina?
Tu stii pentru indiferenta ta cine e de vina?

7 răspunsuri to “Tu stii pentru indiferenta ta cine e de vina?”

  1. tDO Says:

    I can’t really discern the point here… speculez care este, dar nu este indestul de clar. E putin cam prea haotic dialogul acela…

  2. mercu Says:

    Eu am inteles! Si daca tot te bagi in seama poate vrei sa raspunzi si la intrebare 😛

  3. Nimeni Says:

    Cine altcineva decat noi insine????

    E mai usor sa dam vina pe multime…pe societate..pe lumea in care traim, cand de fapt noi suntem singurii raspunzatori pentru viata noastra si pentru felul in care alegem sa traim.

    E mult mai usor sa fim indiferenti fata de ceilalti motivandu-ne ca suntem produsul societatii in care traim, cand de fapt, prin indiferenta noastra, oare nu facem exact acelasi lucru pe care il fac si ceilalti?

  4. mercu Says:

    Vezi tDO? „Nimeni” a inteles! Fuga de responsabilitate, blestemata sa fie!

  5. tDO Says:

    :))… how utterly ironic! 😀

    Eh uite, eu nu sunt de acord cu nimeni… I still hold strong to the belief that circumstance and tragedy can shape someone in unthinkable ways and that very few can really see how that happens and put a stop to it. 😀

  6. Ihriel Says:

    Eu as spune ca nimeni nu a inteles… nici macar eu. Sa explic un pic:
    Nu am fost si nici nu voi fi vreodata de acord cu ideea ca intr-un anumit context vina ii apartine in exclusivitate cuiva anume (individ sau societate). Sa nu uitam totusi ca nu suntem singuri pe aceasta planeta, ca tot ceea ce suntem este rezultatul (mai mult sau mai putin direct) al interactiunii cu ceilalti (fiinte sau obiecte), ca oricat ne-ar placea sa credem contrariul, universul alternativelor este deosebit de limitat iar alegerile facute nu pot fi unanim recunoscute ca bune sau rele din moment ce nu exista un sistem de evaluare al acestora.
    In fine, exemplul poate fi lungit la nesfarsit. Ceea ce voiam sa spun este ca suntem principalii vinovati pentru ceea ce ni se intampla, insa nu singurii. Din (ne)fericire, pentru ca un lucru sa iasa prost este nevoie de actiunea mai multor factori, nu numai a celui uman. Sa nu ne supraestimam, deci, importanta.

  7. mercu Says:

    In lumea lui, eu as zice, ca intotdeauna, doar Mercu are dreptate.


Lasă un răspuns

