In vitrina, modelele capricioase

Profilactic, mi-e si frica sa irosesc o clipa clipind, sa nu cumva sa-mi pierd gandul astmatic ce rareori l-am vazut venind. Unele se crapa, altele se sparg, cert e ca timpul zboara cu pasi de ghepard, timpul cand se spala vitrinele, se reanimeaza sori, se arunca si se fac uitate idilele ce pulverizau pana-n zori. Libere, libere, straluciti libere, iubiti cum o leoaica isi iubeste fiul ratacit si raniti ca niste vipere doar atunci cand considerati ca merit. Intindeti-va aripile si zburati, zburati, sunteti libere sa zburati printre sutele de coloane de barbati, de acolo pana aici, traiti libere in aceasta ferma de furnici. De ce nu vor sa ma asculte?

Ce mult imi placea asfintitul dupa o zi obositoare cand linistea se instala, iar secundele timpului erau animate de o precisa ciocanitoare. Imi aduc si acum aminte de frunzele ratacite si de scoarta de sub picioare, de lianele ce curgeau ca niste siroaie de sange inverzit si imi dau seama ce mamifer slab am devenit. Ce viata de caine ambulant, ce pumn de colorate medicamente, dar cred ca sunt atat de sensibil si tentat incat pot sa spun ca as vrea tot timpul sa fiu botezat in complimente. Unii ii spun aroganta, altii un gest devenit viciu, dar eu ii spun stil de viata nascut dintr-un capriciu.

Depasiti de vreme, si oricum demult neinteresanti, am uitat de scopuri si teme, parca nici nu ne mai dorim la rang de ingeri sa fim ridicati. Si diferit de vremurile de odinioara, iarna era iarna, vara era vara, dar acum cutreiera si tu potecile facute de apa topita, de ghetarul dintr-o balta ce se evapora, priveste lacul devenit mare, iarna a devenit vara, iar apa potabila are gust si culoare. Intreba-ma care este rostul, in ce circumstante, care este motivul, de unde atatea sperante? Unii ii spun darul dintr-un vechi vis, altii ideile Creatorului ce prin cuvant le emana, dar eu il consider doar un alt virus numit rasa umana.

Lasă un răspuns

